.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا خاموشی‌ها از قبل اعلام نمی‌شود؟
خاموشی ناگهانی برق در برخی مناطق در حالی اتفاق می‌افتد که مسئولان شرکت توزیع برق می‌گویند امکان اعلام خاموشی‌ها از قبل وجود ندارد.
چرا خاموشی‌ها از قبل اعلام نمی‌شود؟

به گزارش شمال نیوز ، سیدکاظم حسینی کارنامی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: مصرف روزانه برق مازندران در حالت عادی و غیر از فصول گرم سال، ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگاوات بوده که اکنون به ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ مگاوات رسیده است.

 

او افزود: حدود ۸ تا ۱۰ هزار مگاوات ناترازی در تولید و مصرف برق کشور اعلام شده است که بین استان‌ها تقسیم و مدیریت مصرف باید اعمال شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران ادامه داد: خاموشی‌ها در سال ۱۴۰۰ به صورت سهمیه‌ای به استان‌ها داده می‌شد مثلا به مازندران که ۳ یا ۴ درصد برق کشور را مصرف می‌کند ۳ یا ۴ درصد سهمیه برای اعمال خاموشی‌ها و مدیریت مصرف می‌دادند.

 

حسینی کارنامی با بیان اینکه سهمیه بندی خاموشی‌ها در استان‌ها اکنون از بین رفته است، گفت: مدیریت مصرف برق از پارسال بر اساس پتاسیل‌های مصرف برق در هر استان و در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و ... تقسیم می‌شود و برای هر استان سهمیه‌ای جداگانه با توجه به قابلیت‌هایی که دارند در نظر گرفته شده است. 

 

او افزود: به طور مثال در بخش صنعتی برای مازندران ۳۵ مگاوات سهمیه خاموشی دادند که بر اساس آن صنایع فقط هفته‌ای یک روز از ساعت ۱۱ تا ۲۳ با ما همراهی می‌کنند و در بقیه روز‌ها می توانند مصرف عادی برق داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران ادامه داد: فعالان بخش کشاورزی استان نیز اگر روزانه به مدت ۵ ساعت از ساعت ۱۱ تا ۱۶ تجهیزات برقی کشاورزی خود را خاموش کنند در ۱۹ ساعت بعدی برق رایگان دریافت می‌کنند.

 

حسینی کارنامی گفت: سهمیه خاموشی در بخش‌های صنعت و کشاورزی در مازندران زیاد نیست و با مدیریت مصرف در بخش خانگی می‌شود مدیریت کرد.

 

برخی خاموشی ها پیش بینی نشده است

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه امسال ۹ و نیم درصد افزایش برق مصرفی در بخش صنعت و ۷۸/۴ درصد در بخش خانگی  استان داشتیم، گفت: خط قرمز وزارت نیرو بخش خانگی است و مطابق دستور وزیر نیرو برای بخش‌های خانگی و تجاری خاموشی‌های از پیش تعیین شده اعمال نمی‌شود و نخواهد شد.

 

حسینی کارنامی افزود: خاموشی‌ها ممکن است به دلیل توسعه شبکه برق باشد بگونه‌ای که شرکت برق بخواهد در منطقه‌ای شبکه برقرسانی را توسعه دهد به همین دلیل به طور موقت خاموشی اعمال می‌کند.

 

او ادامه داد: برخی از این خاموش‌ها هم ناشی از ضعف در تجهیزات است که وقتی خسارت می‌بینند، ماموران شرکت توزیع برق برای رفع عیب مجبور به قطع برق هستند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: در برخی مناطق مانند آمل، بابل، بابلسر و فریدونکنار افت ولتاژ وجود دارد که چون از شبکه تهران تغذیه می‌شوند با توجه به گرم شدن هوا، فاصله زیاد و افت ولتاژ ،خاموشی اعمال شد.

 

حسینی کارنامی افزود: اینکه برخی افراد اعلام می‌کنند که در طول روز فقط چهار ساعت برق دارند امکان پذیر نیست بلکه برق در برخی مناطق به دلایلی که گفته شد به صورت مقطعی قطع می‌شود.

 

چرا خاموشی‌ها اعلام نمی‌شود؟

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه چون میزان مصرف برق در لحظه افزایش می‌یابد  اعمال خاموشی‌ها قابل پیش بینی نیست، گفت:چنانچه مصرف برق در یک منطقه یا کوچه و خیابان از ظرفیتی که وجود دارد بالاتر برود ناچار به خارج کردن مصرف مازاد از مدار هستیم که  این موضوع به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست.

 

حسینی کارنامی افزود:  سال‌های گذشته برخی خاموشی‌ها را ۲۴ ساعت قبل با جدول زمان بندی شده اعلام می‌کردیم اما چون امسال خاموشی‌های برنامه ریزی شده نداریم نمی‌توانیم زمان خاموشی‌ها را اعلام کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: اینکه مصرف برق روزانه در مناطق مختلف به چه میزان خواهد بود و آیا با افت ولتاژ مواجه می‌شویم یا خیر قابل پیش بینی نیست.

 

حسینی کارنامی افزود: با توجه به اینکه هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای امسال برای بخش خانگی لحاظ نمی‌شود امکان اطلاع رسانی قبلی نیز وجود ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.